Christmas Countdown

mandag 9. august 2010

Mal til vinposeeske

Her kommer malen til vinposeesken jeg la ut før helgen. Jeg håper inderlig at bildene forstørres om de blir trykket på, for jeg har skrevet målene direkte på malene.
1. Siden sidestykkene må være ganske lange, måtte jeg lage esken i 4 deler. Esken vil dermed få 4-dobbel bunn (må vel sies å være ganske stødig).
Alle de buede (turkise) linjene scores etter.











2. Først limte jeg sammen bunnene til sidestykkene med dobbeltsidig tape.
(slik ser de ut sammenlimt)
3. Deretter limte jeg bunnene til for- og baksiden sammen. (Også disse med dobbeltsidig tape).
De limes selvfølgelig beint sammen, selv om det ser skrekkelig skjevt ut på bildet.
(Vi sitter nå med to "eskestykker" klare til å limes sammen.)
4. Bunnene til sidestykkene limer jeg så inni bunnene til bakstykkene.
Her vises tapen jeg har satt på sideendene som brukes til å feste sidestykkene til for- og bakstykkene.
Esken kan dekoreres før en limer for-7 bakstykkene til sidestykkene til sidestykkene, eller en kan dekorere paneler som festes på esken etter at den er limt sammen. Jeg har her brukt en kombinasjon :)
5. Her er forsiden av den ferdige esken. Jeg har laget "hull" i forsiden med Spellbinders'en...
Toppen har jeg lukket ved å lage hull (med Crop-a-dile) som jeg har satt eyelets i, og trukket bånd gjennom.
Håper jeg har uttrykt meg forståelig, og at bildene viser det de er ment å vise :)

3 kommentarer:

  1. Så snill du er som legger ut mal og fremgangsmåte:) Kanskje jeg skulle prøve å lage en slik en...hmm:)
    Bildene lar seg trykke store og tallene er lette å lese:)

    SvarSlett
  2. Genialt vinposekort :-) Har ikke hørt om sånne poser før, men jammen var de "søte"!
    Tusen takk for at du deler.
    Klem Guro

    SvarSlett
  3. It's a shame you don't have a donate button! I'd most certainly donate to this fantastic blog! I suppose for now i'll settle for book-marking and adding your RSS feed to my Google account. I look forward to fresh updates and will talk about this blog with my Facebook group. Chat soon!

    SvarSlett