Christmas Countdown

søndag 11. juli 2010

Jordbær - "...finn et strå og træ dom på..."

Dette kortet har jeg laget til utfordring #10 hos Nordsalten hobbyklubb, som er "Laget sommerkort med tema frukt eller bær".
Jeg har valgt å lage et kort med jordbær - det synes hvertfall JEG er sommer :)
Bærene ( og Tilda) har jeg stemplet på 250g og 300g akvarellark og malt med akvarellfarger. Bæret i høyre hjørne har jeg så dekket med glossy accents, for å få det blankt og fristende.
"Kurven" Tilda sitter på er Kartongstrimler som jeg har svertet kantene på, før jeg flettet dem sammen. I "Kurvens" overkant har jeg limt inn en Cupcake wrapper (den og den rød/hvitprikkete konfektformen var i Cacas' siste medlemspakke :) ). Wrapperen sprayet jeg med lim og helte over Crystal glitter. Et skikkelig griseri...
Fra kurven henger det dessuten tre jordbær av krympeplast, på en tråd.
Inni kortet har jeg skrevet inn 1. vers av Alf Prøysens "Vise for gærne jinter".
På andre innsiden er det plass til å skrive en (mer) personlig hilsen.
Bindersen har fått på et av jordbærene jeg laget av krympeplast.

Baksiden -helt enkel :)
Til kortet har jeg brukt:
Kartong fra Bassill,
DP: Rester av ulike slag,
Krympeplast og tusjer
Akvarellpapir og akvarellfarger
Crystal glitter
Glossy accents
Konfektform, papir fra Cacas
Cupcake wrapper
Spellbinders Labels four
Stempel Magnolia Tilda og jordbær, "Gode ønsker" og "Håndlaget av"
Stempelputer: StazOn JetBlack, Versafine Onyxblack og Colorbox Creamy brown.
LIM - av alle slag; dobbeltsidig tape, limstift, flytende lim 3-Dputer og tape og spraylim (til å bli helt svimmel av, men uunnværlig av og til)

2 kommentarer:

  1. Så flott! Herlig med alle jordbærene! Jordbær er sommer! Takk for at du deltar på NordSalten Hobbyklubbs ufordring.

    -DT Wenche

    SvarSlett
  2. I was wondering if you ever considered changing the page layout of your site? Its very well written; I love what youve got to say. But maybe you could a little more in the way of content so people could connect with it better. Youve got an awful lot of text for only having one or two images. Maybe you could space it out better?

    SvarSlett